2. sep. 2012

Rugfler med solsikkefrø




100 gram 

Gær 
6 dl 

Vand 
4 spsk 

Olivenolie 
4 spsk 

Akacie honning 
1 tsk 

Salt 
3 dl 

Solsikkefrø 
400 gram 

Rugmel 
500 gram 

Hvedemel 
 

Æg til pensling 

20 stk. 
  • Rør gæret ud i lunkent vand
  • Hæld olivenolie i 
  • Tilsæt akacie honning, salt, solsikkefrø og begge slags mel 
  • Ælt det godt sammen 
  • Lad dejen hæve i 30 minutter 
  • Drys mel på bordpladen og ælt dejen sammen igen 
  • Form dejen til en pølse og del den i 20 stykker 
  • Form de 20 stykker til små rufler og sæt dem efterfølgende på en bageplade 
  • Lad ruflerne efterhæve i 15 minutter 
  • Tænd ovnen på 225 grader 
  • Pensl ruflerne med sammenpisket æg og drys med solsikkefrø 
  • Ruflerne bages midt i ovnen i cirka 15 minutter 

Ruflerne er rigtig gode til madpakkebrød. Jeg frøs mine ned, og så tager jeg dem op jeg skal bruge inden jeg går i seng, så er de tøet op så jeg kan lave lækre sandwichs inden skole. Husk at frys dem ned inden ruflerne bliver kolde, det bliver de bedst af. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar