4. jan. 2013

Hypnotisøren


Var d. 19. december i biografen sammen med min bedste veninde Nanna, for at se Hypnotisøren. En svensk krimi, filmatiseringen af Lars Keplers bestseller-krimi 'Hypnotisøren'. Har ikke fået læst bogen, så det bliver nok ligesom det gjorde med 'Mænd der hader kvinder' trilogien - jeg fik set filmene, men aldrig læst bøgerne selvom jeg virkelig gerne ville.

Filmen handler om at en politidetektiv, Joona Linna (Tobias Zilliacus), skal opklare mordene på en hel familie, på nær familiens 15-årige søn. Han er den eneste overlevende, men ligger i koma og kan derfor ikke udtale sig om hændelsen. Joona Linna kontakter derfor den skandaleramte læge Erik Maria Bark (Mikael Persbrandt). Han skal via hypnose forsøge at få drengen til at huske hændelsen og fortælle om hvad der skete. Lægen bryder derfor et professionelt løfte om aldrig mere at hypnotisere i offentligt arbejde, da hypnosen kan tillægge hukommelsen urigtige oplysninger. Men på den måde finder de frem til sandheden om familiens skæbne.

'Hypnotisøren' er en rigtig krimi. Jeg synes dog den var lidt for forudsigelig, men en meget spændende krimi. Min veninde var også tæt på at sidde på mit skød, da filmen var slut. Hun synes den var meget nervepirrende, men samtidig en god film.

*** (Tre ud af fem stjerner) 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar